۱- اولین چیزی که یک نصاب باید بداند اطلاعاتی در مورد ماشین است که بعدا در مورد ان صحبت می کنم مثل لادری ها، لامپ سقف،قفل مرکزی، وضعیت ریموت کنترل ها
۲- لامپ تست ( دوستان برای استفاده از این ابزار بسیار دقت بکنید مخصوصا درماشینهای کامپیوتری مثل ۲۰۶ و زانتیا که بعدا نحوه استفاده از ان را ذکر می کنم)
۳- سیم چین کوچک و سیم لخت کن و چسب وایر
۴- نقشه فنی دستگاه
آموزش نحوه نصب دزدگیر خودرو:
اصطلاحات:
منبع تغذیه (باطری): bttery , batt=source=power
سرباطری مثبت(+): +۱۲v=positive=gostant
سرباطری منفی(-): GND=negative =chassis
کاپوت = hood
صندوق عقب= trunk
صندوق بازکن یا صندوق پران= trunk opener , release
شاسی فشاری = pin switech
شاسی فشاری در (-) = کلید لادری منفی (-) = (-) door pin switch
شاسی فشاری در (+) = کلید لادری مثبت (+)= (+) door pin switch
بعدا در مورد تفاوت این دو توضیح میدم.
فلاشر =علامت دادن: (+)parking light= hazard=light= signl
سیم = wire
برق پله اول سوییچ = ACC
آژیر= siren
قطع کردن ، غیر فعال کردن= cut = interrupt= kill= dusable (بعدا در باره ان صحبت می کنم)
بوق= بلندگو : horn
شاسی ریست = over-ride , reset
سنسور ضربه : shock sensor
قفل مرکزی: centeral lock
آنتن= گیرنده یا فرستنده: Antenna , ANT
تحریک( عاملی که باعث زدن دزدگیر می شود)= Trigger
ترمز= Brake
ترمز دستی = hand Brake
پیجر= pager , beepe
خوب دوستان این اصلاحاتی که گفته شد در تمامی نقشه های فنی نصب دزدگیر بکار می رود که هر شرکتی در بین اصطلاحاتی (که چندتایی می باشد) یکی از انها استفاده می کند
ورودی و خروجی های دزدگیر:
الف- کل تریگرهایی که در دزدگیر باعث فعال شدن می باشد:
۱- ضربه = شوک سنسور
۲- باز شدن درب = سیم لادری
۳- باز شدن کاپوت یا صندوق = سیم لادری صندوق یا کاپوت
۴- ON شدن سوئیچ = سیم (ON) دزدگیر
۵- در صورت وجود چشم التراسونیک
ب- ورودی های مهم (حتما باید سیمهایشان وصل شوند):
۱- برق مثبت +۱۲v
2- برق منفی GND (اتصال بدنه)
۳- سیم لادری مثبت (+) یا منفی (-)
۴- سیم شاسی کاپوت و صندوق ، منفی (-)
۵- سوئیچ (سیم ON)
ج- خروجی های مهم ( حتما باید سیمهایشان وصل شود):
۱- آژیر (+)
۲- فلاشرها (+) که بیشر اوقات دو سیم دارند.
۳- قفل مرکزی که بعدا بطور مفصل در مورد تیپهای ان بحث می شود.
بنابراین دوستان کلا ۱۰ سیم وصل کردنی مهم داریم.
البته در اینجا تا یادم نرفته این نکته را ذکر کنم که، در وصل کردن سیم های برق و اتصال منفی نهایت دقت را بکنید چونکه در صورت شل بودن و یا در جای نامناسب وصل کردن خطراتی برای راننده و یا ماشین و یا برای برد اصلی پیش می اورد که باید نهایت دقت کرد و دلیلش را وجود قطعی بنام استارت کیلر یا ماشین خاموش کن می باشد (در صورتی که نصب بکنید)که اگر ماشین در حین حرکت باشد فقط یک لحظه کافی این دو سیم (مثبت یا منفی برق) قطع و وصل بشود که در ان صورت ماشین در هر سرعتی که باشد در جای خود می ایستد و باعت بروز تصادف می شود. پس توصیه می شود تا جایی که می ش
نظرات شما عزیزان: